درون سازمانی
- کاهش قیمت تمام شده با حفظ کیفیت جهانی
- بهره گیری حداکثری از امکانات موجود برای ایجاد کسب و کارهای جدید (بنکرینگ، صادرات سایر محصولات معدنی از طریق اسکله، تولید برق به روشهای مختلف و ...)
برون سازمان
بومی
توسعۀ همکاریهای استراتژیک با سایر تولیدکنندگان ایرانی با هدف تسهیل صادرات محصولات ایشان و ارتقاء تنوع در سبد محصولات قابل عرضه به مشتریان جهانی
بین المللی
- توسعه فروش به مصرف کنندگان
- توسعۀ همکاریهای استراتژیک با مصرفکنندگان جهانی با هدف شکلدهی همکاریهای میان مدت و بلند مدت برای تأمین محصولات مورد نیاز ایشان با رعایت منافع بلند مدت طرفین
- توسعۀ همکاریهای استراتژیک با تولیدکنندگان جهانی با هدف :
- ایجاد همافزایی براساس امکانات موجود طرفین
- ایجاد هماهنگی استراتژیک برای مدیریت بهینۀ بازارهای مشترک
- سرمایهگذاری مشترک در طرحهای دارای توجیه فنی اقتصادی